عصر غیبت در کلام امام حسین ( علیه السلام )
تاريخ : شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, | 1:37 | نویسنده : نوكر امام زمان

همه معصومین برای ویژگی ها ، وظایف و شرایط این زمان سخنانی بیان فرموده اند ، زینت دوش پیامبر ( صلی الله علیه و آله وسلم ) امام حسین( علیه السلام )  می فرمایند :

«.... التاسع من ولدی و هو القائم بالحق ، یحیی الله به الارض بعد موتها و یظهر به دین الحق علی الدین کُله و لو کره المشرکون ، له غیبة یرتد فیها اقوام ُ و یثبتُ فیها علی الدین آخرون ، فیوءذون یقال لهم : (( مَتی هَذا الوَعدُ اِن کُنتُم صادِقین َ )) اما انّ الصابر فی غیبة علی الاذی و التکذیب بمنزلة المجاهد بالسیف بین یدی رسول الله » نهمین فرزند من ، امام قائم به حق است و خدای متعال زمین را به واسطه او پس از مرگ زمین ، زنده می کند و دین حق را به دست او بر همه ادیان چیره نماید گرچه مشرکان را ناخوش آید و او را غیبتی است که اقوامی در آن از دین بر می گردند عده ای ثابت و پا برجا مانند و اذیت شوند . به آنان گفته می شود : اگر راست می گویید ، این وعده ( ظهور ) چه وقت عملی می شود ؟ بدانید کسی که در دوران غیبت بر آزار و تکذیب صابر باشد مانند مجاهدی است که در کنار رسول خدا( صلی الله علیه و آله وسلم )  مجاهده کرده باشد .

در این روایت شریف ، وظیفه همگان برای زمینه سازی ظهور به خوبی نمایان است .یکی از وظایف شیعیان در این زمان صبر مثبت است ، یعنی حضور در اجتماع و مجاهدت برای ظهور و تحمل ناملایمات و سایر محنت ها ، هرکس این گونه باشد مانند مجاهدان عصر نبوی پاداش دارد . و روشن است که نشستن درون خانه و منتظر بودن و با هیچ کاری کار نداشتن نمی تواند مجاهدت داشته باشد . لذا برای تطبیق و تساوی در قانون عمل و جزا ، صبر در این روایت به معنای تلاش و حرکت و دوری از عجله کردن ناشیانه است .

برگرفته از کتاب از حسین تا مهدی / محمد رضا فوادیان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: